Wednesday, April 12, 2006

poetry & airplanes

jag berättade för björn i ett mail om mitt förhållande som går alldeles för bra men som kommer att bli lite jobbigt när vi flyttar härifrån om ett par månader, och han svarade med att berätta om sin livsfilosofi. den går ut på att det inte är den som är lyckligast när han/hon dör som vinner, utan den som är lyckligast oftast under tiden. jag tycker att det är en helt briljant livsfilosofi och har vidareberfordrat den till flera av mina vänner. jag har tänkt liknande tankar själv men inte lyckats formulera det lika snyggt. även om det går åt helvete till slut så har det varit bra under tiden och därför ska man inte ångra något. björn berättade även att han försökt förklara principen för sin mamma med hjälp av grafer och integraler. briljant, i tell you.

jag och rachel byggde sandslott för några dagar sedan.




jag gillar mitt liv.

en annan sak jag gillar är spongebob squarepants. han gör mig alltid glad. jag har bestämt mig för att göra en kaka eller tårta som ser ut som spongebob innan jag åker härifrån. man kan inte annat än älska en tecknad serie där den onda karaktären är ett plankton.

1 comment:

Anonymous said...

Hej snyggo!

Nu har jag också ett jobb. Ett sånt därnt riktigt. Som inte tar slut. Som man måste säga upp sig ifrån. Skrev kontrakt idag. Det du! Hör av dig snart!

Kram!