Wednesday, March 29, 2006

cleaning up

yes yes, det verkar som att vår hjälte kommer att spendera åtta av sommarens veckor på Anox i Lund, där han (ja, jag pratar om mig själv i tredje person här) kommer att utvärdera deras reningsprocesser i labbskala. kanske inte det absolut bästa sommarjobbet, men helt klart ett bra. relaterat till min utbildning och allt, jag tror det blir grymt bra. och så får jag det där efterlängtade cash flowet som jag behöver för att kunna exekvera min stora plan. och så får jag lite erfarenhet som jag inbillar mig kan vara bra för framtida jobb och jobbsök. och så är det en finfin självförtroendehöjare att för en gång skull lyckas i den fria konkurrensen på arbetsmarknaden. heck yes! detta är en riktigt bra dag.

på det hela taget går saker lite för bra nu. det går löjligt bra med tjejen, skolan är ganska lugn och jag har fått ett schyst sommarjobb. dessutom har jag hittat en festival som är i slutet av maj nere i washington på ett riktigt klassiskt ställe som jag ska försöka åka på. betsy kanske också kommer dit. shit vad bra allting är. det kan väl aldrig hålla...?

6 comments:

Ellen said...

grattis till sommarjobbet!

Peter said...

tack! det känns lite för bra. fast det kanske framgick av inlägget...

Anonymous said...

Jag får inte skicka offlinemeddelanden på ICQ, så jag svarar här:

Jag har nyligen tänkt i de banorna, och det hade absolut varit en hit. Vi kommer ju bara till vår fulla rätt när vi är fulltaliga... Någon slags extra klubbstuga kanske hade varit ett alternativ. Någon förmån måste man ju ha som webmaster. Det dumma med Björn är väl framför allt att han inte har internet. Men det kan man ju inte skylla på.

Peter said...

Inte? Det var det värsta. Är du säker på att han inte har internet? Han är alltid blixtsnabb på att svara på mail. Kanske t.o.m. snabbare än sin egen skugga. Men kan du inte fixa en specialklubbstuga för våra ID eller något? Jag vet ju inget om hur det där datamumbojumbot funkar. Var inne och kollade pizzerian nyligen förresten, den hänger i och vägrar dö ut.

Anonymous said...

Jag är inte säker, men fick för mig att han inte hade internet. Eller så vill han bara hålla mig på avstånd...
Det hade ju varit listigt med en extrastuga på bordshockey.net, så slipper man en extra hemsida att kolla. Visssst?

Peter said...

Han kanske har skaffat. Om inte annat så har han nog tillgång till internet även om han inte råkar ha det hemma.

Ja, sjukt listigt.