Wednesday, March 22, 2006

paradox

jag sitter inne och skriver ett blogginlägg om att jag vill gå ut och ta en promenad eller vad som helst som är utomhus. frisbeen finns inte än, besöket till frisbeeaffären får vänta till imorgon.

det är något med att göra saker som är väldigt svårt. jag kan inte riktigt förklara varför, men av någon anledning så framstår precis alla potentiella projekt, oavsett dimension, som oöverstigligt svåra eller alltför tidsödande. jag slutar ofta skolan vid 11-12-tiden och tänker på alla saker jag ska göra idag, för det är så mycket dag kvar, men sen så försvinner dagen sakta av att jag sitter vid datorn och blir dummare eller lagar mat i köket och blir dummare framför tv:n och sen så är det inte så mycket dag kvar och så blir det inget gjort. det är lite för roligt på internet, inte jätteroligt men inte så frustrerande tråkigt att jag känner att jag måste ta mig ut. och en del av småprojekten är såna som jag gör vid datorn. det hela leder till att jag bara lallar vid datorn hela tiden utan att få något gjort. kan inte hantera mitt internet. jag borde nog dra ut sladden oftare, när jag var utan internet på vildanden gick allting mycket bättre. inbillar jag mig. jag minns att jag hade mycket bättre dygnsrytm och ofta var pigg i skolan. läste böcker gjorde jag också. tränade hockeyspel. det var tider.

att bo i nordamerika har fått mig att inse att sverige och europa inte är särskilt stort. jag har alltid tyckt att sverige haft ganska ansenliga avstånd, i alla fall i jämförelse med europa, men europa är ju bara en liten skitkontinent. det tar runt 10 timmar att komma ur britich columbia om man kör österut, och då är man inte särskilt långt in i kanada. denna insikt har fått mina vänner hemma som bor i andra städer att verka mycket närmare och jag ska försöka att hälsa på dem oftare. då får man åka tåg också, så det är vinst-vinst. och så finns det ju bordshockeyturneringar som man inte får missa.

eller så åker jag till australien ett par månader.

australien verkar fortfarande ganska långt bort.

jag har tänkt resa och se lite mer av världen till hösten, om jag bara lyckas landa ett sommarjobb och få igång lite cash flow. egentligen hade jag velat åka till marocko, men det ligger ju i princip på vägen till australien så jag får väl ta det på vägen.



en dag i taget.

1 comment:

Anonymous said...

Oj, vad jag känner igen mig i det du skriver. Det måste innebära att du är en vettig snubbe.