Wednesday, December 14, 2005

sunny afternoon

nu fick jag mail från smriti. tjo! blir afghanmat till helgen för att fira att vi klarat av första terminen. det var trevligt att få, skönt att få veta att jag inte sabbat allting en gång till.

det näst roligaste som hänt idag är att jag rullat mURGRÖNA för 98p på betapet. studierna går alltså inte alldeles lysande inför sista tentan, men det ska nog ordna sig. det svårt att bli orolig, jag har ändå skrivit en 40-50 tentor vid det här laget och klarat alla utom en. på det hela taget är det inte särskilt utmanande att plugga längre, jag vet vad som gäller, vad som krävs för att jag ska klara mig och hur jag ska gå till väga. det är sällan det är stimulerande nuförtiden, även om jag ofta tycker att jag lär mig intressanta saker. men hade jag kunnat hade jag gärna tagit examen imorgon.

jag måste iväg och betala en räkning, för min hälsofärsäkring. 54 dollars i månaden vill de ha och man kommer inte undan, trots försäkring från lund som alla utbytesstudenter får. bara att hosta upp stålarna.

låt: ron sexsmith - maybe this christmas
ekvation: domenico-robbins approximativa lösning till ekvationen för advektiv/dispersiv transport i tre dimensioner.

2 comments:

Anonymous said...

När du är klar med allt tentande, kan inte du skapa en julskiva till mig då? Vi kan byta tryck mot skiva! :)

Peter said...

Det kan jag göra, men den blir inte lika grym som den hade blivit om jag varit hemma, för jag har inte alla mina jullåtar här, de är på den andra hårddisken. Men jag ska göra mitt bästa!