Tuesday, May 08, 2007

jag vill alltid, alltid gå med dig

helvete. förra inlägget är ju bara pinsamt. all min musik-cred åt skogen, kom kom är ju en imperiet-cover. varför visste jag inte det? jag har inte hört originalet och jag är tveksam till att det låter särskilt mycket som broder daniel. inte för att det måste göra det egentligen, jag bara känner att jag borde ha droppat att det var en cover lite snyggt i en bisats, eller åtminstone antytt att alla självklart känner till att det är en cover och att jag därför inte behöver bemöda mig med att berätta vem som gjort originalet. men icke. jag visste inte, och nu är det korskrypardags.

vagt relaterat så skriver mattias alkberg i sitt senaste blogginlägg att han äntligen hört säkerts skiva och mitt inlägg får därmed en snygg full circle-känsla. kanske kan det balansera historielösheten lite.

No comments: