Sunday, May 28, 2006

jag gar och fiskar

sitter for tillfallet pa norra anden av vancouver island, port hardy, ett litet stalle som man inte kan gora sa mycket mer an fiska pa. en 19-timmars farja som kryssar mellan oar och aker forbi allskons djurliv och fina utsikter avgar imorgon 06.00. man ska vara pa plats 2 timmar innan farjan avgar. farjan avgar 10 km fran port hardy. bussen avgar 03.30. det ar allt jag har att saga om den saken.

turen till yukon blir inte av, det var lite for daliga forbindelser och lite for dyrt och skulle ta lite for lang tid. vi vander tillbaka med samma farja nagra dagar senare och hanger pa vancouver island i en vecka eller sa, sen avslutar jag med en dag eller tva i vancouver innan jag satter mig pa planet hem.

i kanada har de en grym kaka, nanaimo bar, som jag maste lara mig baka. nanaimo ar en stad pa vancouver island som vi var i igar och de hade helt fantastiska bars. inget man vill leva utan, i tell you.

2 comments:

Em. said...

kunde du inte bara suttit på en sten vid en sjö i en skog? du och fiska rimmar ju inte. glöm inte bort dina sista dagar nu. ta in dem, men gör inte för stor grej av dem. kram.

Peter said...

jag fiskade inte pa riktigt, stamningen i byn fick mig bara att tanka pa det gamla gyllene tider-orhanget. fast jag har en kompis i vancouver som hela tiden forsoker fa mig att fiska och ata fisk. men jag tror jag nojer mig med att lyssna pa alla hans fiskar-rovarhistorier.