Sunday, September 04, 2005

liten summering av dagen

folk har börjat flytta in nu. hittills har jag träffat en kille som heter kyle som verkade ok, men inget speciellt och en kille som heter cary som verkade trevlig. vidare ska en australiensare ha flyttat in, men honom har jag inte stött på än, jag har varit upptagen med en ganska tråkig fest för utbytesstudenter, eftersom jag inte riktigt kände någon där och inte var så peppad på att lära känna nytt folk. jag började prata med en, hon var trevlig, men visade sig vara en av alla amerikaner som nyss gått ut high school och ska börja på universitetet här, och är arton år. folk kan vara trevliga och bra människor när de är arton, men det är ändå ganska stor skillnad på arton och tjugofyra, man hinner uppleva och förändras mycket under den tiden, så det känns lite dumt att de tussar ihop "oss" utbytesstudenter med alla freshman-amerikaner som är här, de känns inte riktigt som en del av samma grupp även om de strikt sett också är utomlands för att plugga. men men. det är slut på utbytesaktiviteterna, nu väntar två dagar av...ingenting innan skolan börjar. jag kanske satsar på att upptäcka någon ny del av stan imorgon, vem vet? man kan ju inte uggla på rummet hela dagarna, särskilt inte när man har ett busspass som gör att man åker gratis överallt.

jag har hittat den bästa skivaffären hittills i mitt liv här. zulu records. jag köpte en tröja med deras logga och adress, den är kanske inte så cool att ha på sig här i stan, men när jag kommer hem kommer jag att vara ballast av alla. yeah.

/p

2 comments:

Anonymous said...

"men när jag kommer hem kommer jag att vara ballast av alla. yeah."
Som vanligt då? ;)

Peter said...

Nja, förut fanns det kanske några som var ballare, men nu kommer jag att vara garanterat ballast.